Artikelen

Het maximaliseren van je bijdrage

Vandebron, Tony’s en Dopper.

Zij laten zien dat je ook maatschappelijke winst kan maken. De volgende stap waar we nu tegen aan gaan lopen is dat impact ook een universele taal wordt. Als je nu vijf impactrapportages naast elkaar legt van vijf willekeurige bedrijven is er nu geen enkele manier om die naast elkaar te zetten en er iets van te vinden. Terwijl als je de P&L's naast elkaar legt, en alleen kijkt naar de monetaire waarde, kun je er heel veel over vertellen. En kan je zeggen dit bedrijf is meer waard, of dat bedrijf zit gezonder in elkaar dan dit bedrijf. Dat kunnen we maatschappelijk nog niet doen. En wat je nu ziet is het kijken of we die universele taal kunnen vinden, en kunnen creëren met elkaar.

Een observatie van Kees Klomp, medeauteur van het "Handboek betekenisvol ondernemen. Het gat in de maatschappij", in een interview met Hendrik te Grotenhuis over de stand van de betekeniseconomie in Nederland.

Delen

Reacties 0

Plaats een reactie