Artikelen

De transformatieve effecten van Social Media

Niet langer staat het verkochte product centraal, maar de persoon die het gaat kopen.

Consumenten verbinden zich met organisaties en mensen, in de hoop een langdurige relatie op te bouwen en op termijn meer inkomen te verdienen. Om consumenten te binden zijn Personal Branding en reputatie belangrijk geworden.

Zelfexpressie is nu een middel voor het vergroten van je populariteit als ondernemer. Sleutelbegrippen die aan deze professionele populariteit bijdragen zijn authenticiteit en publieke erkenning. De toenemende nadruk op invloed, reputatie, bekendheid, en het genereren van inkomsten, heeft ertoe geleid dat onze communicatie fundamenteel is veranderd. Zelfpresentatie is niet langer het hoofddoel, maar een handelwijze om het volgende doel te bereiken.

Hoewel de meeste professionals streven naar groei van invloed, geld en reputatie, geldt dit niet voor iedereen. Ons idee van betekenis en zingeving hangt vaak samen met het aantal volgers, maar is er niet van afhankelijk. Sommige personen delen hun content puur voor het plezier en om bevestiging van zichzelf te krijgen, maar niet met een extra doel erachter.

Enkele inzichten beschreven in de scriptie "Communication through time" van Margriet van Weperen, als onderdeel van haar afstudeeropdracht. Het Social Media zelfpresentatie model is een doorontwikkeling van het stappenplan beschreven in haar scriptie.

De transformatieve effecten van Social Media plaatje

Delen

Reacties 0

Plaats een reactie