Daar is nog een wereld te winnen.
Het karakter van bestuurders ontwikkelen hoort een strategische prioriteit te zijn van elke organisatie. Ik ben blij dat het ontwikkelen van karakter nu niet alleen een moreel appel, maar ook een duidelijke businesscase is geworden.
Begin ermee om nieuwsgierig te zijn en goede feedback te verzamelen van de mensen om je heen. We zijn vaak bang om anderen te vragen wat ze echt van ons vinden, maar het is echt waardevol. Mensen hebben volgens mij nu een grote honger naar een beter toekomstbestendig leiderschapsmodel waarin ze kunnen geloven, waarnaar ze kunnen streven. Een model dat gebaseerd is op gedeelde menselijkheid. Waar je elkaar respecteert en waardeert voor wie je bent en dat daaruit succes voortkomt.
Aldus Fred Kiel, auteur van "Return on character", in een MT.nl interview met Dominique Haijtema, over hoe sterk bedrijfsresultaten afhankelijk zijn van het karakter van een bestuurder. Niet in rijkdom of macht ligt de grootheid van de mensen, maar in karakter en goedheid. Zoals Anne Frank het eens verwoorde.