Waar veel bedrijven blijven steken in het benoemen van kernwaardes, zijn onze speerpunten voor de medewerkers gekoppeld aan gedrag.
Mensen moeten in de praktijk laten zien dat ze lef hebben, creativiteit tonen in hun rol, urgentie voelen en een positieve houding hebben. Daarmee wordt getoetst of je in aanmerking komt voor een promotie.
Een voorbeeld die ik kan noemen zijn onze internationale sales- en marketingteams. In het verleden gedroegen sommige lokale vertegenwoordigers zich als een traditionele salesorganisatie zonder creativiteit en met te weinig urgentie voor de missie. Die werden om die reden snel vervangen.
Wij laten zien dat het mengen van culturen, zelfs Israëliërs en Palestijnen, heel goed samengaat zolang je iedereen gelijk en met respect behandelt.
Aldus Daniel Birnbaum in een MT.nl artikel van Remy Ludo Gieling over het praktisch voor elkaar krijgen van een duurzame samenwerking in teams met een variëteit van culturele achtergronden. Wanneer we het recht verliezen om anders te zijn, verliezen we het voorrecht om vrij te zijn.